Søg i denne blog

1. okt. 2014

Problematik med servere og pc'er der ikke er i synk med korrekt tid/dato

Har hos en kunde oplevet en mærkelig hændelse mellem SCRIBE Online og Microsoft Dynamics CRM Online. 

I forbindelse med kundens Microsoft Dynamics CRM Online er der opsat en antal import kørsler fra anden datakilde. 

Vi opdagede pludselig at de forskellige kørsler ikke havde kørt i en periode. Umiddelbart kunne vi ud fra logfilen mv. ikke gennemskue hvad den oprindelige årsag til fejlen var. Herunder er der et eksempel på en fejllog. 
 


Det mystiske var, at hvis man forsøgte at tilgå Microsoft Dynamics CRM Online via en alm. browser, så var der ingen problematik med at logge på. 

Efter en del fejlsøgninger mv. Så opdagede vi, at på den tilknyttede server hvorpå den lokale SCRIBE Online servicen kørte, var der en tidsdifference på 6 minutter i forhold til "normal tid". 

Dette betød at når SCRIBE Online forsøgte at afvikle sine jobs blev den afvist af Microsoft Dynamics CRM Online fordi der var for stor tidsforskel imellem "afsender" og "modtager". Man bliver tilsyneladende af sikkerhedsmæssige årsager afvist.

Senere viste det sig at flere brugere hos kunden havde lignende problematik med deres CRM Outlook klienter som heller ikke kunne logge på eller konstant blev smidt af.

Løsningen var at få alle servere og pc'er i synk i forhold til "normal tid" og alt kørte igen.

Bemærk der findes en del forskellige forum indlæg på nettet, som beskriver problematikken med forkert tid/dato.

       

Ingen kommentarer:

Send en kommentar